Четвер, 14.12.2017, 12:08

Управитель ОСББ

Електропостачання

   Як і кому платити за електропостачання.
 
   Відносини у сфері електропостачання регламентуються, окрім решти інших, ще такими основними документами:
Законом України «Про електроенергетику»;
Правилами користування електричною енергією для населення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1999 р. № 1357 (далі - Правила № 1357);
Порядком застосування тарифів на електроенергію, що відпускається населенню і населеним пунктам, затвердженим Постановою НКРЕ України від 10.03.1999 р. (зі змінами).

    Постачальник електричної енергії (або енергопостачальник) зобов'язаний укласти зі своїми споживачами договори, розроблені за Типовим договором про користування електричною енергією, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1999 р. № 1357.
   Тарифи на електричну енергію для населення встановлюються Національною комісією регулювання енергоносіїв (НКРЕ). Одиницею обліку електроенергії є 1 кіловат за годину (кВт/год). Щомісячна оплата послуг з електропостачання визначається множенням тарифу на кількість спожитих кВт/год.
    Як правило, фактичне споживання електроенергії обчислюється за показниками лічильника, знімання показань якого щомісячно здійснює сам споживач. А енергопостачальник має право контролювати правильність знімання показань приладів а також самостійно знімати ці показання.
    Згідно із пунктом 9 Правил № 1357, споживання електроенергії без приладу обліку не дозволяється, за винятком окремих випадків. Якщо електроенергія надається з дозволу енергопостачальника без лічильника, тоді, згідно із пунктом 33 цих Правил, нарахування здійснюються відповідно до середньомісячного споживання, яке визначається за попередні 12 місяців або за фактичний період споживання, якщо він є меншим ніж 12 місяців.
    Розрахунковим періодом для оплати послуг є календарний місяць. Оплата послуг має здійснюватися споживачем не пізніше 10-го числа місяця, що є наступним за розрахунковим, якщо договором не встановлено інший термін.
    Якщо Ви виявили у платіжному документі помилкові показники лічильника, Ви повинні повідомити про це енергопостачальника, представник якого, у свою чергу, зобов’язаний протягом 5-ти днів перевірити рахунок, а у разі потреби - протягом 20-ти днів перевірити Ваш прилад обліку і потім повідомити Вас про результати перевірки.
 
Що зобов'язані робити енергопостачальники та їхні споживачі Відповідно до пунктів 38 і 40 Правил № 1357, енергопостачальна організація, окрім всього іншого, зобов'язана:
 
  • повідомляти споживачеві письмово або за допомогою ЗМІ інформацію про місця оплати рахунків за електричну енергію та про зміни тарифів (цін) не пізніше, ніж за 5 днів до їхнього запровадження;
  • надавати інформацію про якість електричної енергії, про тарифи (ціни), про порядок оплати, про умови та режими її споживання;
    проводити не менше як 1 раз на 6 місяців контрольне знімання показань приладів обліку у споживача відповідно до затвердженого графіка;
  • проводити планову повірку, обслуговування, ремонт (окрім випадків, коли лічильник пошкоджено або він є несправним з вини споживача) і заміну приладів обліку в терміни, які встановлено нормативно-технічними документами та договором;
  • розглядати звернення та претензії споживача щодо надання послуг та приймати з цього приводу рішення у терміни, які передбачено законодавством;
  • приймати письмові та усні повідомлення (зокрема засобами зв'язку) від споживачів щодо порушення електропостачання або порушення параметрів якості електричної енергії, а також вживати заходів щодо відновлення електропостачання та приведення показників якості у відповідність до вимог нормативних документів.


Своєю чергою, відповідно до пункту 42 Правил № 1357,
споживач електричної енергії, окрім всього іншого, зобов'язаний:
 
  • забезпечувати збереження приладів обліку і пломб на них, якщо лічильник знаходиться у квартирі;
  • невідкладно повідомляти енергопостачальника про недоліки в роботі приладу обліку;
  • узгоджувати з енергопостачальником нові підключення та переобладнання внутрішньої електропроводки, метою яких є збільшення споживання електричної потужності;
  • надавати розрахункові документи на вимогу представників енергопостачальника для перевірки правильності оплати і відповідності їхніх записів показникам лічильника;
  • забезпечувати доступ представникам енергопостачальника - після пред'явлення ними службових посвідчень - до квартири для обстеження приладу обліку, електроустановок та електропроводки;
  • не пізніше ніж за 7 днів до припинення користування електроенергією у квартирі письмово повідомити енергопостачальника про розірвання договору та розрахуватися за спожиту електричну енергію, включаючи день виїзду.
 
Форма входу
Наше опитування
Чи Ви хочете створити у своєму будинку ОСББ
Всього відповідей: 367
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • "Портал ГО Львова"
  • "Громадський форум Львова"
  • "Громадський Портал Львова"
  • "Громадянська мережа ОПОРА"