Четвер, 14.12.2017, 12:04

Управитель ОСББ

Складаєм акт-претензію

Як скласти акт-претензію.
 
   Згідно із пунктом 6 Правил № 630, послуги повинні відповідати:
  • «з централізованого постачання холодної та гарячої води - вимогам щодо якості і тиску води, температури гарячої води, а також розрахунковим нормам витрати води у точці розбору; з централізованого опалення - нормативній температурі повітря у приміщеннях квартири (будинку садибного типу) за умови їх утеплення споживачами та вжиття власником (балансоутримувачем) будинку та/або виконавцем заходів до утеплення місць загального користування будинку;
  • з централізованого водовідведення - нормативам з відведення стічних вод за умови підтримання відповідного стану приміщень будинку та прибудинкової території».

   У разі відхилення від затверджених показників послуг споживач має повне право на зменшення оплати (таблицю).


   Якщо, наприклад, температура у Вашій квартирі є явно нижчою за допустимі норми, тоді Вам необхідно зробити наступне.
1. Викликати представника теплопостачальної організації для складення та підписання акта-претензії.
   Буває, що тепловики відмовляються приходити на актування, мотивуючи це тим, що тепло додому вони подають якісне, а в «недоопаленні» винен ЖЕК - «от він нехай і приходить».
   У цьому випадку відповідь є простою - те підприємство, якому Ви оплачуєте послуги, і є відповідальним за їхню якість. Якщо його представники вважають відповідальними за «недоопалення» своїх суміжників, тоді нехай і розбираються з ними самостійно. Споживачам немає жодного сенсу бігати колом «тепломережа - ЖЕК».
   Тому сміливо звертайтеся до свого виконавця, або подзвонивши та передавши телефонограму, або, ще краще, написавши відповідну заяву (зразок) та відповідним чином її зареєструвавши (із зазначенням на Вашій копії вхідного номера та особи, що прийняла заяву).
   При цьому погоджуйте дату і час відвідин Вашої квартири. Згідно із пунктом 23 Типового договору про на­дання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. № 630, представник виконавця повинен з'явитися на виклик споживача не пізніше 2-х робочих днів.
   До речі, враховуючи те, що часто-густо температура чи то повітря у квартирі, чи то гарячої води може бути протягом цілого місяця нижчою за норму, можна одразу написати відповідну заяву виконавцеві із проханням направляти свого представника для складення актів щодня у зумовлений час.
 
2. У випадку, якщо представник виконавця у зумовлений строк не прибув або відмовився від підписання акта-претензії, тоді, відповідно до статті 18 Закону «Про житлово-комунальні послуги», його можуть підписати не менш як два споживачі, котрі проживають у будинку.
   Таким чином, не варто благати виконавця прийти для складення акта: якщо його представник вчасно не з'явився - сміливо запрошуйте двох своїх сусідів та проводьте заміри температур. До того ж у відповідному акті треба зазначити, що ніхто із запрошених комунальників не з'явився.
 
3. Заміри температури чи то повітря у квартирі, чи то гарячої води повинні здійснюватися приладами, повіреними органами Держстандарту. Представники виконавця для складення актів мають приходити, як правило, зі своїми термометрами. Проте для тих випадків, коли вони можуть не з'явитися, треба придбати такий прилад уже повірений або ж самостійно його повірити у місцевому представництві Держстандарту.
   Для того щоб складені Вами акти-претензії були визнані обґрунтованими, квартира повинна бути утеплена, а заміри температури повітря мають проводитися на рівні 1,5 м від підлоги і бажано у всіх кімнатах. А заміри температури гарячої води потрібно здійснювати не більше ніж через 2 хвилини після відкриття водорозбірного крана.
   Результати своїх замірів слід одразу заносити до акта (зразок), який складайте у кількості не менш ніж 3-х примірників, - один залишається у Вас, другий забирає виконавець (або Ви йому відправляєте), третій, можливо, стане в нагоді ЖЕКу (якщо не він виконавець послуги).
 
4. Після того, як акт-претензія складений та підписаний, його треба відправити виконавцеві - ЖЕКу чи тепло- водопостачальній організації, супроводжуючи його відповідною заявою про усунення недоліків у наданні послуги, перерахунок або відшкодування завданих збитків (зразок).
   Лист потрібно зареєструвати, отримавши підпис відповідальної особи або реєстраційний номер на Вашій копії. Якщо співробітники тепломережі або водоканалу відмовляються приймати у Вас Ваші документи, тоді вони зухвало порушують Закон України «Про звернення громадян».
   У такому випадку Вам потрібно:
  • скласти разом з двома своїми сусідами акт про те, що такий-то співробітник відмовився прийняти Вашу заяву;
  • написати скаргу до прокуратури;
  • відправити заяву та акт-претензію поштою рекомендованим листом із повідомленням про вручення.


5. Виконавець послуги зобов’язаний, згідно із пунктом 24 вищезгаданого Типового договору, протягом 3-х днів після отримання акта-претензії вирішити питання про перерахунок розміру платежів або дати вмотивовану відмову у задоволенні Ваших претензій.
   Відмовити комунальники можуть на підставі:
  • свідчень реєстраційних технічних засобів, атестованих та опломбованих органами Держстандарту;
  • правильності свідчень засобів обліку води та теплової енергії;
  • аналізу якості води.


   Якщо виконавець проігнорував Ваші документи і не виконав перерахунків, тоді Ви у такому випадку можете самостійно здійснити перерахунки згідно із Додатком до Правил № 630 (див. таблицю) та повідомити про це виконавця (зразок).
   У випадку, якщо комунальники вирішать подати на Вас позов до суду з метою стягнення утвореної, на їхню думку, заборгованості, тоді закон - за умови наявності правильно складених та зареєстрованих актів-претензій - буде повністю на Вашому боці.
Форма входу
Наше опитування
Чи Ви хочете створити у своєму будинку ОСББ
Всього відповідей: 367
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • "Портал ГО Львова"
  • "Громадський форум Львова"
  • "Громадський Портал Львова"
  • "Громадянська мережа ОПОРА"