Пятница, 29.03.2024, 01:47

Управитель ОСББ

Головна » 2011 » Березень » 13 » Фінансове управління діяльністю об'єднання. Кошторис надходжень і витрат
23:54
Фінансове управління діяльністю об'єднання. Кошторис надходжень і витрат
   Кошти об'єднання, відповідно до закону «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку», можна поділити на такі групи:
· залишки коштів на рахунках попереднього власника майна;
· статутні внески, обов'язкові платежі членів об'єднання;
· кошти, що їх отримує об'єднання як орендну плату за використання до поміжних приміщень;
· субсидії у платі за житлово-комунальні послуги та компенсації за громадян, які мають право їх одержувати, щодо плати за житлово-комунальні послуги (в їх частці у загальному обсязі обов'язкових платежів на утримання і ремонт неподільного та загального майна);
· доходи підприємств, засновниками яких є об'єднання (такі доходи об'єднання використовує для забезпечення потреб, пов'язаних з його статутною діяльністю);
· добровільні майнові, серед них грошові, внески фізичних і юридичних осіб.
   Перелік та обсяг обов'язкових внесків та платежів за обслуговування і ремонт неподільного та загального майна, а також порядок їх перерахування ОСББ встановлює відповідно до свого статуту.
   Об'єднання може отримувати надходження і з інших джерел. Йдеться про такі кошти:
· відсотки за депозитними рахунками, на яких ОСББ зберігає кошти резервного, ремонтного чи спеціального фондів. Ті кошти не підлягають оподаткуванню податком на прибуток;
· доходи від розміщення реклами на фасадах або в під'їздах будинку;
· кошти, виділені з місцевого бюджету для реалізації цільових програм, таких, наприклад, як «Мій дім, моє подвір'я», «Фасад», «Покрівля», «Консьєржі» та інші;
· кошти, що їх відшкодовують об'єднанням постачальники комунальних послуг за збирання комунальних платежів та експлуатацію внутрішньобудинкових мереж.
   Для планування доходів і витрат правління ОСББ готує кошторис. Порядок складання та затвердження такого документу визначає статут об'єднання. Типовий статут об'єднання співвласників багатоквартирного будинку затверджено в наказі Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства № 141 від 27 серпня 2003 року. У типовому статуті викладено основні етапи згаданої процедури.
   Правління складає щорічний кошторис надходжень і витрат на наступний фінансовий рік і визначає величину плати кожного члена об'єднання. Кошторис потрібно підготувати до 25 грудня поточного року і затвердити на наступних з черги загальних зборах ОСББ.
   Перший фінансовий рік об'єднання починається від дати його державної реєстрації і закінчується 31 грудня. Наступні фінансові роки відповідають календарним.
   У кошторисі належить вказати такі статті витрат:
а) поточні витрати;
б) витрати на сплату за комунальні та інші послуги;
в) витрати та акумулювання коштів на ремонт будинку;
г) інші витрати.
   Для накопичення коштів на ремонт неподільного та загального майна і термінового усунення збитків, що виникли внаслідок аварій чи непередбачених обставин, обов'язково потрібно створити ремонтний і резервний фонди об'єднання. Кошти таких фондів дозволено використовувати лише за цільовим призначенням.
   За рішенням загальних зборів об'єднання можна заснувати спеціальні фонди, надходження до яких використовувати лише на провадження статутної діяльності. Кошти таких фондів об'єднання акумулює на своїх банківських рахунках.
   Дохідна і витратна частини кошторису мають бути однаковими. Спочатку визначають витрати. Готуючи ту частину кошторису, потрібно спиратися на «Примірний перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд» (документ затверджено в наказі Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства № 150 від 10 серпня 2004 року), «Правила утримання житлових будинків та прибудинкових територій» (документ затверджено в наказі того-таки Комітету № 76 від 17 травня 2005 року), а також «Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» (документ затверджено в постанові Кабінету Міністрів України № 560 від 12 липня 2005 року).
   У згаданому Порядку вміщено «Типовий перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», який наведено далі:
· прибирання сходових кліток;
· прибирання прибудинкової території;
· вивезення та утилізація твердих побутових і негабаритних відходів;
· прибирання підвалів, технічних поверхів та покрівель;
· технічне обслуговування ліфтів;
· обслуговування диспетчерських систем;
· технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем тепло-, водо постачання, водовідведення і зливної каналізації;
· дератизація;
· дезінсекція;
· обслуговування димовентиляційних каналів;
· технічне обслуговування систем протипожежної автоматики й димовидалення;
· технічне обслуговування побутових електроплит;
· поточний ремонт конструктивних елементів, інженерних систем і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього благоустрою, розміщених на прибудинковій території;
· ремонт обладнання спортивних майданчиків;
· ремонт обладнання дитячих майданчиків;
· ремонт обладнання господарських майданчиків;
· поливання подвір'я, клумб і газонів;
· підготовка житлових будинків до експлуатації в осінньо-зимовий період;
· прибирання та вивезення снігу;
· експлуатація номерних знаків будинків;
· очищення туалетів у подвір'ї та приямків;
· освітлення місць загального користування, підвалів, підкачування води;
· енергопостачання для ліфтів;
· очищення неканалізаційних люків;
· періодична перевірка, обслуговування та ремонт (зокрема й демонтаж, транспортування та монтаж після перевірки) квартирних засобів обліку води та теплової енергії та інші послуги.
   Кожне ОСББ може мати власну структуру витратної частини, яка залежить від наявності в будинку тих чи тих систем та елементів благоустрою.
   Підсумувавши вартість витрат, визначають, яку їх частину можна фінансувати коштами, що не є внесками співвласників. Решту мають покривати власники приміщень, пропорційно до їхньої майнової частки. Замість сплати грошового внеску власник квартири має право виконати певну роботу з утримання будинку. Таку можливість передбачає «Порядок проведення розрахунків з членами об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, які мають перед ним заборгованість, за виконані ними роботи з утримання неподільного та загального майна об'єднання» (документ затверджено в постанові Кабінету Міністрів України № 1521 від 11 жовтня 2002 року). Відображаючи такі операції в податковому обліку, належить пам'ятати, що доходи, які член об'єднання отримав за виконання робіт, вказаних у згаданому Порядку, оподатковують відповідно до законодавства.
   Кошторис мусить містити резерв, а також непередбачувані витрати, зокрема в тому разі, якщо будуть підвищені ціни на житлово-комунальні послуги. Оскільки чималу частину кошторису становлять витрати на заробітну платню працівників ОСББ, до кошторису додають штатний розклад об'єднання. Кошторис і штатний розклад мають затвердити загальні збори.
Переглядів: 4848 | Додав: Andy | Рейтинг: 2.0/4
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Наше опитування
Чи Ви хочете створити у своєму будинку ОСББ
Всього відповідей: 367
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • "Портал ГО Львова"
  • "Громадський форум Львова"
  • "Громадський Портал Львова"
  • "Громадянська мережа ОПОРА"