Пятница, 19.04.2024, 13:11

Управитель ОСББ

Несправний лічильник

Якщо лічильник несправний.
 
   Відповідно до пункту 8 Правил № 1357, прилади обліку електричної енергії мають бути придбаними, встановленими та підключеними енергопостачальником.
   Оплачують ці роботи:
  • або сам енергопостачальник у випадку планової заміни лічильників;
  • або споживач, якщо пошкодження чи крадіжка лічильника сталася з його вини, чи він хоче замінити свій лічильник, термін експлуатації якого ще не закінчився;
  • або балансоутримувач будинку, якщо пошкодження чи крадіжка лічильника сталася з його вини.

   Електролічильник повинен мати 2 пломби:
одну - з відбитком повірочного тавра територіального органу Держспоживстандарту;
другу - з відбитком тавра або логотипа енергопостачальника.

   Під час встановлення лічильника енергопостачальник складає акт про збереження пломб у 2-х примірниках, один з яких залишається у споживача. Відповідальність за збереження поквартирних приладів обліку та пломб на них, встановлених:
  • у квартирі несе споживач;
  • на сходових клітках - несе власник будинку або організація, котра утримує будинок.
   У зв'язку з тим, що останніми роками енергопостачальники здійснюють планову заміну старих індукційних лічильників з класом точності 2,5 на нові електронні з класом точності 1,0 і вище, трапляється, що показники нових приладів обліку перевищують показники «старих» на 5-20% (у тих випадках, коли встановлено послідовно обидва лічильники). Енергопостачальники, як правило, пояснюють це явище тим, що індукційний лічильник зазвичай помиляється в мінусову сторону, а електронний може помилятися і в «мінус», і в «плюс», а, найголовніше, що він враховує будь-яке найменше споживання електрики, наприклад, телевізором у режимі очікування.
  
   Якщо диск лічильника крутиться під час повного знеструмлення квартири (так званий - «самохід»), а також, якщо Ви виявили зовнішнє пошкодження лічильника, зірвані пломби чи інші видимі несправності у його роботі (особливо, якщо лічильник знаходиться у Вашій квартирі), тоді Ви та енергопостачальник, відповідно до пунктів 14-17 Правил № 1357, повинні зробити наступне.
 
   По-перше, негайно напишіть заяву до своєї районної електричні мережі (РЕМ) енергопостачальника.
   Як правило, в цій установі є типовий бланк «заяви-заявки», у якому потрібно зазначити найменування робіт, на виконання яких Ви робите заявку - заміну, зняття, опломбовування приладу обліку тощо, та зазначити причину подання заявки - зупинка приладу обліку, гальмування диска тощо.
   По-друге, в узгоджений з Вами час протягом 3-х днів (у місті) з дня отримання Вашої заяви представник енергопостачальної організації повинен зняти Ваш лічильник у Вашій присутності або у присутності представника балансоутримувача (якщо лічильник знаходиться на сходовій клітці).
   До того ж, згідно із пунктом 2.3. Положення про проведення експертизи приладів обліку електричної енергії у побутових споживачів, представник енергопостачальника повинен опломбувати лічильник у тому місці, де вже встановлено пломбу Держспоживстандарту. Якщо такої можливості немає, тоді лічильник запаковується в поліетиленовий пакет, який також опломбовується.
   Після зняття та опломбування лічильника представник енергопостачальника складає акт-повідомлення про скерування на експертизу Вашого приладу обліку у 2-х або 3-х примірниках (якщо лічильник знаходиться на сходовій клітці) - по одному примірнику енергопостачальнику, споживачеві та ЖЕКу. Цей акт, залежно від місця знаходження приладу обліку, підписуєте або Ви, або ЖЕКівський працівник.
   По-третє, електропостачальна організація протягом 20-ти днів з дати зняття лічильника здійснює його експертизу у складі комісії, до якої, окрім представників самого енергопостачальника, входить повірена особа від Держспоживстандарту або від спеціалізованої організації, але теж за участю Держспоживстандарту.
   До того ж експертиза лічильника, який належить Вам чи за збереження якого Ви відповідаєте, має проводитися обов'язково у Вашій присутності. За результатами експертизи складається акт проведення експертизи.
   По-четверте, якщо з'ясується, що:
 
  • у пошкодженні, втраті чи неправильній роботі електролічильника винен споживач, тоді Ви відшкодовуєте вартість повірки, ремонту або встановлення нового приладу обліку;
  • у всіх інших випадках всі необхідні заходи оплачує або енергопостачальник, або організація, котра відповідає за збереження приладу обліку.
   По-п'яте, оскільки електропостачання без обліку більше як 3-и місяці забороняється, тому енергопостачальник повинен встановити відремонтований або новий лічильник протягом цього періоду.
 
   Крім того, за ситуації, коли з лічильником зовні все нормально й немає його «самоходу», але у Вас
виникають сумніви у правильності його показань, тоді, відповідно до пункту 16 Правил № 1357:
 
  • по-перше, Ви маєте право звернутися до енергопостачальника для проведення експертизи - у такому випадку з Вами підписується договір про проведення експертизи приладу обліку;
  • по-друге, енергопостачальник проводить експертизу протягом 20-ти днів після здійснення Вами її оплати;
  • по-третє, у разі підтвердження експертизою неправильної роботи приладу обліку, енергопостачальник відшкодовує Вам усі витрати, пов'язані із проведенням такої експертизи.

Форма входу
Наше опитування
Чи Ви хочете створити у своєму будинку ОСББ
Всього відповідей: 367
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • "Портал ГО Львова"
  • "Громадський форум Львова"
  • "Громадський Портал Львова"
  • "Громадянська мережа ОПОРА"